Dit voorjaar rolt Kruitbosch gefaseerd de nieuwe Kruitbosch Portal uit. Een online bestelsysteem, zodat klanten nog makkelijker en efficiënter bestellingen kunnen plaatsen. Het nieuwe systeem biedt naast bestellen extra mogelijkheden ter informatie en inspiratie.

Ontwikkeling

Het systeem is ontwikkeld in samenwerking met e-commercebureau De Nieuwe Zaak uit Zwolle. Door de combinatie van hun jarenlange ervaring bij gerenommeerde webshops en de ervaring die Kruitbosch zelf heeft met het huidige bestelsysteem lag er een solide basis. Het huidige bestelsysteem is zelfs door de brancheorganisatie BOVAG bestempeld als ‘’één van de meeste gewaardeerde in de branche’’. In de ontwikkeling van het nieuwe bestelsysteem is er alles aan gedaan om de kracht en snelheid van het huidige systeem te behouden en daarnaast extra functionaliteiten toe te voegen.

Pilotfase

In het ontwikkeltraject is met een aantal klanten samengewerkt om de kwaliteit te waarborgen. Zo zijn er klantsessies gehouden om de wensen in kaart te brengen. “De samenwerking was, zoals gewend bij Kruitbosch, perfect,” aldus Reinier Potkamp van Tweewielerhoek Reinier. Hij vervolgt: “Het was fijn om mee te kunnen denken over het nieuwe bestelsysteem en ik zie mijn wensen terug in de Kruitbosch Portal.” Naast de klantsessies heeft er van december tot en met februari een pilot plaatsgevonden. In totaal hebben 100 klanten deelgenomen aan de pilot. Zij hadden de eer om het systeem als eerste in gebruik te nemen en feedback te geven voor verdere optimalisatie.

Altijd en overal toegang

Doordat de nieuwe Kruitbosch Portal online beschikbaar is, is de gebruiker niet meer gebonden aan een specifieke computer of locatie. Voor Gert-Jan Schakelaar van Schakelaar Tweewielers een groot voordeel: “De meningen zijn vaak: laat het lekker bij het oude. Maar doordat de Kruitbosch Portal online beschikbaar is, heb je meer bestelgemak. Mocht je een keer iets vergeten zijn, dan kun je het thuis eenvoudig op je mobiel bestellen. Ik log regelmatig vanaf de bank even in om de bestelling door te lopen.”

Overzichtelijk

De overzichtelijke user interface en intuïtieve bediening zorgen er voor dat de dealer zonder uitleg zijn weg kan vinden in het bestelsysteem. “Het is een mooi overzichtelijk en goed bruikbaar systeem, zonder te veel poespas,” zegt Juan Veldhuizen, van Sander Tweewielers in Haarlem. Hij vervolgt: “Hoe meer keuzes je hebt, hoe moeilijker het is te kiezen. Kruitbosch heeft de keuzes beperkt en duidelijk gehouden. Zo begrijp je direct hoe je de Kruitbosch Portal kunt gebruiken.” 

Lancering

De nieuwe Kruitbosch Portal wordt vanaf maart gefaseerd geïntroduceerd bij Kruitbosch-klanten. Omdat de Kruitbosch Portal online beschikbaar is kan de klant zelf een account aanmaken en inloggen. Hiervoor hoeft niets geïnstalleerd te worden. Het huidige Kruitbosch bestelprogramma blijft voorlopig bruikbaar. Ook na livegang wordt er continu doorontwikkeld om het systeem zo gebruiksvriendelijk en uitgebreid mogelijk te maken.

Voordelen

De voordelen van de Kruitbosch Portal

  • Altijd en overal toegang
    De nieuwe Kruitbosch Portal is online beschikbaar, waardoor de klant niet meer gebonden is aan een specifieke computer of locatie. De klant kan bijvoorbeeld thuis op de bank op zijn mobiel of tablet een bestelling plaatsen.
  • Mijn account
    Kruitbosch-klanten hebben straks eigen inloggegevens waarmee ze hun eigen account kunnen inzien. Dit is vergelijkbaar met een webshop waar u inlogt en de orderhistorie inziet. Zo gaat het ook werken bij het nieuwe systeem. Klanten kunnen dan bijvoorbeeld facturen en orderhistorie inzien. Tevens zijn openstaande orders inzichtelijk en kunnen deze naar wens worden aangepast.
  • Makkelijk een product vinden
    De klant kan gemakkelijk een product vinden door verbeterde filters, twee aparte ingangen voor de Fietsen en Onderdelen & Accessoires catalogus, een aparte sparepartsfinder en zoekfunctie.
  • Één winkelmand
    Momenteel heeft de klant gescheiden winkelmandjes voor fiets en Onderdelen & Accessoires orders. In het nieuwe systeem staat één winkelmand centraal voor alle bestellingen wanneer deze door verschillende medewerkers zijn ingevoerd.
  • Franco bedrag inzage
    In de nieuwe Kruitbosch Portal ziet de klant in zijn winkelmand de status omtrent zijn bestelling. Dit houdt in dat het systeem ziet wanneer het francobedrag bereikt is en wanneer de bestelling zonder verzendkosten geleverd wordt.
  • Verbeterd bestelproces
    In het nieuwe systeem worden backorders overzichtelijk weergegeven en worden er alternatieven aangeboden wanneer een artikel niet op voorraad is. Tevens wordt de actuele voorraad getoond.
vrijdag 30 maart 2018