Cortina schakelt versnelling hoger met Belgische groei

22-02-2021

Cortina is het lifestylemerk voor fietsen in Nederland. Kruitbosch heeft echter de ambitie om het merk over de landsgrenzen heen te laten groeien. Kruitbosch investeert het komende seizoen op het verhogen van de merkbekendheid van Cortina en focust zich op de groei van Cortina e-bikes in België.

Groeikansen

Cortina zag het voorbije jaar een mooie omzetstijging op de Belgische markt. België veroveren is dan ook de eerste stap voor de internationalisering van het fietsmerk Cortina dat Kruitbosch in 2006 startte. Het hippe Cortina brengt het komende seizoen een sterk aanbod van e-bikes op de markt, want daar ziet het merk mogelijkheden naast de traditionele fietsmerken. “Alhoewel we al een aantal jaren actief zijn op de Belgische markt, zien we nog veel groeipotentieel en ruimte op de markt voor onze stadsfietsen en e-bikes”, aldus Jan van Beek, Sales Manager België.

Lokaal aanbod

De opstart in 2020 van een dedicated Sales & Marketing team voor België wordt nu kracht bijgezet door de lancering van de Belgische website cortinabikes.be en een lokale editie van het lookbook met een aangepast assortiment. Sarah Van Haute, Marketeer België die sinds september aan boord is, licht toe: “Cortina is een merk dat de voortrekkersrol op zich neemt qua ontwikkeling en design met een modieuze en kleurrijke fietscollectie. De nieuwe merkcampagne van Cortina is een mooi voorbeeld. We maken een statement, spelen met kleur, tonen lef en onderscheiden ons op deze manier.”

Cortina community

Kruitbosch betrekt bij de ontwikkeling van Cortina (elektrische) fietsen graag de Cortina community, om zoveel mogelijk aansluiting te vinden bij hun wensen. Hiervoor zijn vijf  specifieke doelgroepen opgezet waarvoor het merk ontwerpt. Op deze manier zet Kruitbosch met Cortina breed in op de markt en sluiten ze zowel met een praktische transportfiets, als stevige family bike of snelle e-bike perfect aan op de behoeftes van de doelgroep.

Het merk gaat de customer journey van de Belgische consument in kaart brengen om hem zo goed mogelijk te begeleiden in de zoektocht naar de juiste fiets, maar met behoud van de Nederlandse merkidentiteit die het merk zo uniek maakt. Daarnaast wil Kruitbosch de samenwerking met de Belgische Cortina-dealers intensifiëren en het dealernetwerk uitbreiden om zo een vaste plek te veroveren in België.