Cortina lanceert opvallende merkcampagne voor 2021

08-01-2021

Om voorop te blijven lopen als het gaat om merkbeleving, lanceert Cortina een nieuwe, onderscheidende merkcampagne met bijbehorende fotografie. In deze kleurrijke stijl komt de identiteit van Cortina sterk naar voren. Cortina trapt de nieuwe campagnestijl af met een winactie waarbij een uniek Instagram-filter centraal staat.

Hoewel de meeste fietsmerken hun fietscollectie ‘gewoon’ fotograferen op straat, gooit Cortina het over een andere boeg. In de nieuwe fotografie wordt voor het eerst gebruik gemaakt van opgezette decors in bestaande locaties, zoals een woonwijk of parkeerdek. Deze aangeklede, kleurrijke settings zorgen ervoor dat de Cortina-fietscollectie van 2021 op een verrassende manier in beeld is gebracht.

Aansluiten bij de belevingswereld

De identiteit van Cortina is het uitgangspunt voor de nieuwe merkcampagne, die volledig aansluit bij de doelgroepen van Cortina. “Het modieuze en kleurrijke karakter van onze collectie onderscheidt ons van onze concurrenten. Het is belangrijk dat we dit ook laten zien aan de consument. Met deze nieuwe, opvallende stijl sluiten wij goed aan bij de belevingswereld van onze belangrijkste doelgroepen. De jonge consument durft op te vallen, en Cortina ook!”, aldus Anne-Tjitske Mulder, teamlead Brand Marketing voor Cortina.

Instagram-filter

Om de nieuwe campagnestijl onder de aandacht te brengen bij de consument, trapt Cortina af met een winactie op hun Instagram-kanaal. Wanneer consumenten een selfie posten waarbij ze het unieke Cortina Instagram filter gebruiken, maken ze kans op een Cortina e-bike naar keuze. Uiteraard is dit filter volledig in lijn met de nieuwe campagnestijl. Gebruik het filter op Instagram (via mobiel) om mee te doen.