Het is vandaag World Cycling Day! Deze dag is speciaal in het leven geroepen door de UN om de fiets en de potentie daarvan in het zonnetje te zetten. Want een fiets is een betaalbare, gezonde en een duurzame manier om van A naar B te komen. Hoe kijken we bij Kruitbosch eigenlijk naar de fiets en de ontwikkelingen in onze branche? We vragen het aan Stephan Mooibroek, Business Unit Manager Bikes bij Kruitbosch. Stephan, het is vandaag World Cycling Day. Waarom zou iedereen volgens jou moeten gaan fietsen? Ik denk dat iedereen zou moeten gaan fietsen omdat het allereerst heel gezond is. Het is voor iedereen belangrijk om voldoende te bewegen, maar het kan soms lastig zijn om daar tijd voor te vinden. D…
Nieuws
Wist je dat we elk jaar een grote groep stagiairs een stageplek bieden bij Kruitbosch? We vinden het namelijk belangrijk om de werknemers van de toekomst op weg te helpen! Onze stagiairs werken mee met verschillende teams bij Kruitbosch of bijten zich een aantal maanden vast in een vraagstuk over fietsen, onderdelen, accessoires of mobiliteit. We vroegen onze HR-stagiaire Emma hoe het is om bij Kruitbosch stage te lopen. Lees het hier. Onze HR-stagiaire Emma Mijn naam is Emma van den Berg, 21 jaar oud en ik woon in het prachtige dorpje Nieuwleusen. Ik loop sinds begin februari mijn HR-afstudeerstage bij Kruitbosch. Tijdens deze stage doe ik onderzoek naar diversiteit en inclusie binnen de organisat…
Fietsendealers helpen met vragen over fietsen, onderdelen en accessoires? Dat doet onze e-bike supportmedewerker Harold maar al te graag! Hij werkt inmiddels anderhalf jaar bij de klantenservice van Kruitbosch. Als medewerker e-bike support staat hij dealers uit het hele land te woord over de e-bikes van Cortina. Hoe vind hij het om bij de klantenservice te werken? Hij vertelt het je! Harold, waarom ben je als medewerker e-bike support bij Kruitbosch gaan werken? Ongeveer anderhalf jaar geleden zocht ik een werkgever in de fietsenbranche die zich oprecht interesseerde in de kwaliteiten en ambities van haar personeel en niet alleen op zoek is naar iemand om een ‘gat’ op te vullen. De goede reputa…
Duurzaamheid is een thema dat bij Kruitbosch steeds hoger op de agenda staat. We willen impact maken met duurzame oplossingen voor micromobiliteit in de stad, in Nederland en Europa. Dat doen we door onze producten en keten stapje voor stapje te verduurzamen. Eén voorbeeld van deze stappen is de Easy Green Capsule; een samenwerking met DHL Parcel. Grote dozen die belanden bij het oud papier Het is vast een herkenbaar gevoel… De bezorger komt een groot pakket brengen met de spullen die je besteld hebt. Enthousiast pak je de nieuwe spullen uit en gooi je de doos bij het afval. Voor je gevoel was de doos wel heel groot voor het aantal producten dat je besteld had, zonde! Uit onderzoek blijkt dat we 40%…
Zwolle/Edegem – Kruitbosch, groothandel in fietsonderdelen en -accessoires, investeert in de toekomst door zijn magazijn in Zwolle te automatiseren in samenwerking met automatiseringsbedrijf Swisslog. Kruitbosch heeft gekozen voor een AutoStore; een innovatieve, ruimtebesparende en geautomatiseerde manier om artikelen op te slaan, zonder het pand uit te breiden. Inmiddels is de AutoStore bij Kruitbosch volop in gebruik en worden de orders verwerkt met deze geavanceerde technologie. Kruitbosch heeft als ambitie te groeien naar een toonaangevende speler in de Europese markt voor micro-mobiliteit. Om deze ambitie te realiseren, was Kruitbosch op zoek naar een schaalbare en flexibele oplossing om zijn op…
Zwolle/Edegem - Kruitbosch, wholesaler in bicycle parts and accessories, is investing in the future by automating its warehouse in Zwolle in cooperation with automation company Swisslog. Kruitbosch opted for an AutoStore; an innovative, space-saving and automated way to store items, without expanding the premises. Meanwhile, the AutoStore is in full use at Kruitbosch and orders are processed with this advanced technology. Kruitbosch's ambition is to grow into a leading player in the European micro-mobility market. To realize this ambition, Kruitbosch was looking for a scalable and flexible solution to expand its storage capacity. For this reason, the company knocked on the door of Swisslog, one of th…
Iets repareren of tweedehands kopen? Dit is een opkomende trend die eigenlijk al een hele tijd gaande is. Het is een beweging naar meer duurzame en verantwoorde consumptiepatronen. In de laatste maanden is deze trend erg hard gegroeid. De oorlog in Oekraïne en alle gevolgen daarvan hebben hier aan actieve rol in gehad. Hierdoor had en heeft de consument namelijk minder te besteden en zoekt hij naar alternatieven om zijn consumptiegedrag enigszins in stand te houden. Sites die tweedehands artikelen aanbieden, zijn dan ook sterk gegroeid in de afgelopen periode. Door deze harde groei is het stigma rondom tweedehands producten verder gedaald. Tweedehands was toch altijd een beetje voor een smalle consume…
Virtual Reality (VR) is een trend die we niet meer weg kunnen denken uit onze wereld. Door VR kunnen mensen vluchten naar een (online) wereld, waar ze hun dagelijkse problemen achter zich kunnen laten. Deze tweede leefomgeving groeit hard, waardoor het voor bedrijven ook steeds interessanter wordt. Bij Kruitbosch proberen we in ons designproces ook gebruik te maken van VR. Arif Veendijk, head of design van onze Cortina fietsen, deelt hoe we dat doen. VR is nuttig Virtual Reality is iets voor gamers toch? Iets voor Tech Savvy’s; mensen die willen ontsnappen willen aan de realiteit. VR heeft zeker een hoog entertainmentgehalte, maar het heeft naar mijn mening ook een zeer nuttige en praktische kant. B…
Mensen verwachten steeds meer dat organisaties verantwoordelijkheid nemen en actief hun CO2-uitstoot reduceren. Ook medewerkers verwachten tegenwoordig steeds meer actie van hun werkgever om maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. CO2 reductie doelstellingen en initiatieven worden kritisch onder de loep genomen. De ambitie van een organisatie om bij te dragen aan de klimaatdoelstellingen worden steeds belangrijker bij de keuze voor een baan. Bedrijven moeten nu écht verantwoordelijkheid nemen. Deze trend heet ook wel de versnelling van decarbonisatie. Onze duurzaamheidsmanager Anja ziet deze trend ook en werkt dagelijks bij Kruitbosch om de duurzaamheidsdoelen van Kruitbosch samen met andere c…
In een wereld waar we steeds minder grip hebben, zijn we op zoek naar zaken waar we wel controle op uit kunnen oefenen. Onze gezondheid is in de laatste jaren steeds meetbaarder geworden en daardoor één van deze zaken. Smartwatches zorgen voor inzicht in je gezondheidsdoelen en zetten mensen letterlijk in beweging. Wat ook sterk opkomend is, is de drang naar grip op mentale gezondheid. Smartwatches geven je nu, naast inzicht in je fysieke gezondheid, ook inzicht in rustmomenten en sporen je aan om deze bewust te pakken. Merken die serieus bezig zijn met de gezondheid van mensen worden hierom geroemd. Bewustzijn in gezondheid en welzijn is dus here to stay! Bij Kruitbosch proberen we ook steeds meer bi…
Waar doen we het eigenlijk voor? Dit is een vraag die we ons veel te weinig stellen als bedrijfsleven. Bedrijven kunnen het zich steeds minder veroorloven om zich deze vraag niet te stellen. Consumenten, waar ik er zelf één van ben en thuis nog drie van heb zitten, gaan meer en meer eisen dat bedrijven transparant zijn over hun impact op de maatschappij en natuur. Daarnaast hebben medewerkers steeds meer de behoefte om een positieve bijdrage te leveren. Kortom, bedrijven dienen betekenis te bieden om medewerkers en klanten te vinden en binden. Zeker in sectoren die bijdragen aan verduurzaming van onze maatschappij is betekenis geven aan de bedrijfsvoering cruciaal. Dit geldt dus zeker ook voor onze…
Aangewakkerd door de coronapandemie stegen de kosten door slechte beschikbaarheid van grondstoffen en de producten die daarvan gemaakt moesten worden. De oorlog in Oekraïne zorgt voor het laatste zetje, waardoor veel consumenten deze crisis nu echt ervaren in hun dagelijkse leven en ze in de schulden terecht komen. Beoogde en noodzakelijke aankopen worden hierdoor uitgesteld of kunnen zelfs helemaal niet meer worden gedaan. Organisaties moeten nu dus hard na gaan denken wat voor impact dit heeft op hun markt. Daarnaast laten deze opeenvolgende crises zien hoe volatiel de markt momenteel is. Onze collega Paul van Groningen heeft in zijn dagelijks werk als manager van de business unit Bikes en expert op…