Voor uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een:


Teamleider logistiek (MBO)

Fietsen als passie – 2e/3e carrièrestap – hands on

 

Functieomschrijving

In deze meewerkende en coördinerende rol stuur je een team van logistiek medewerkers in het magazijn aan. Naast jou zijn er nog twee teamleiders die ook elk een eigen team aansturen. Met jouw team ben je verantwoordelijk voor een vlekkeloze uitvoering van het logistieke proces m.b.t. de onderdelen, fietsaccessoires en dropshipments. Er wordt gewerkt in ploegen, waardoor er ook ’s avonds gewerkt wordt. Zelf ben je ook minimaal drie avonden per week werkzaam.

Je werkt in een dynamische en ontwikkelende omgeving waar veel flexibiliteit wordt gevraagd. Een deel van de medewerkers werkt al lange tijd bij Kruitbosch en een deel bestaat uit studenten die vaak ‘via via’ bij Kruitbosch komen werken. Onderling is de sfeer goed en wordt er collegiaal met elkaar omgegaan.

Je bent voornamelijk aanwezig op de werkvloer waar je meewerkt, rondloopt, ervoor zorgt dat materialen op de juiste plek klaarstaan, vragen beantwoordt, overzicht houdt over de werkzaamheden en medewerkers, indien nodig, aanspreekt op gedrag. Je doet dit op een coachende, toegankelijke en samenwerkingsgerichte wijze. Met zorg en aandacht motiveer je de medewerkers tot zelfstandigheid en het nemen van verantwoordelijkheid voor hun handelen en je betrekt hen in het maken van plannen om doelstellingen te behalen. Je benadert hen vanuit gelijkwaardigheid. Je overlegt veel met de andere teamleiders over het verloop van de werkzaamheden, de taakverdeling, inzet van medewerkers en uitruil van medewerkers bij drukte. Je houdt bij hoeveel orders er per uur worden verwerkt en borgt dat deze verlopen volgens planning.

Daarnaast houd je je bezig met de verbetering van processen. Je onderzoekt waar het efficiënter en meer gestructureerd kan (lean), betrekt medewerkers bij deze vraagstukken en overlegt hierover met jouw collega’s en leidinggevende. Daarna voer je op projectmatige wijze veranderingen door. Op enthousiasmerende en motiverende wijze neem je medewerkers mee in deze veranderingen.

Ook voer je sollicitatie-, beoordelings-, functionerings- en voortgangsgesprekken en ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding en verslaglegging daarvan. Je legt verantwoording af aan het hoofd logistiek.

Binnen deze groeiende organisatie zijn er, afhankelijk van jouw ambities en talenten, voldoende ontwikkelmogelijkheden.

Functie-eisen

Je hebt een MBO-4 opleiding afgerond en enkele jaren werkervaring. Ervaring met Lean-projecten is een pre. Je hebt affiniteit met logistieke processen.

Je bent ten minste drie avonden in de week beschikbaar om van 13.00 uur – 23.00 uur te werken, waarvan in ieder geval de woensdag. Daarnaast werk je twee dagen van 9.00 uur – 18.00 uur.

Persoonskenmerken

Je bent een vlotte, energieke en enthousiaste persoon die stevig in zijn/haar schoenen staat. Je houdt ervan om zaken aan te pakken en resultaatgericht te werken. Je hebt een proces- en projectmatige manier van denken, gericht op verbetering en optimalisatie en vindt het leuk om structuur in processen aan te brengen en knelpunten op te lossen. Je doorziet snel wat de consequenties van wijzigingen in processen en planningen zijn. Je bent flexibel ingesteld en vindt het geen probleem om op wisselende tijden te werken en om veel te schakelen tussen diverse werkzaamheden.

Je hebt de ambitie om leiding te geven aan een team en het lijkt je leuk om dat op een motiverende, inspirerende en coachende manier te doen. Voor jou is het belangrijk dat medewerkers mee kunnen denken en een gevoel van ‘het samen doen’ hebben. Het past bij je om op een meewerkende manier jouw leidinggevende vaardigheden te ontwikkelen. Je kunt goed communiceren met verschillende menstypes.

Interesse

Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier. Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via onze site www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen.