Business Analyst

32 - 40 uur
HBO
Zwolle

Als business analyst weet jij als geen ander dat het maken van strategische keuzes onlosmakelijk is verbonden met data. Een aantal keren per jaar stuurt Kruitbosch een prachtige nieuwsbrief naar haar retailers in binnen- en buitenland. Maar op basis waarvan is de inhoud van de nieuwsbrief bepaald? En ook de actie die hierin is opgenomen; waarom krijgt iedere retailer dezelfde aanbieding? Vragen waarmee jij aan de slag bent gegaan. Je hebt data geanalyseerd vanuit de kassasystemen van onze retailers en vanuit onze eigen platformen. Al snel kon je een aantal conclusies trekken en heb je aan het managementteam en de directie een voorstel gepresenteerd: een custom-made nieuwsbrief. Jouw analyse laat zien dat hierdoor niet alleen de conversie en omzet stijgen, maar ook dat jij voortaan kunt voorspellen welke orders hieruit voortkomen. “Dit zijn initiatieven die we graag binnen onze onderneming zien!”, aldus de directie. Wauw, wat gaaf zo’n compliment. En dan te bedenken dat je nog vol andere goede ideeën zit. Bij Kruitbosch krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en initiatief te nemen. Wat een goede keuze om destijds voor deze baan te gaan.

Wie zoeken wij?

Kruitbosch is een uniek, innovatief bedrijf dat voorop wil blijven lopen in de branche. Om ervoor te zorgen dat wij onze voorsprong en innovatieve positie behouden en de juiste keuzes blijven maken, zoeken wij een Business Analyst Bikes. Een commerciële dataverbinder die in staat is data te vertalen naar bruikbare informatie. Iemand die zelfstartend is, houdt van uitdaging en gaat voor een baan waarin je zelf het roer in handen hebt en de dingen doet op jouw manier.

Als Business Analyst:

  • Zorg jij ervoor dat wij de juiste strategische keuzes maken, kunnen blijven voldoen aan de klantvraag en blijven groeien.
  • Analyseer je complexe data en weet je daaruit de juiste informatie en conclusies te destilleren.
  • Sla jij de brug tussen de business en IT.
  • Heb je oog voor detail en zicht op het grotere geheel.
  • Ben je goed op de hoogte van de inhoud en weet je dit op de juiste manier over te brengen.
  • We zijn natuurlijk vooral op zoek naar een business analyst die qua karakter, motivatie en datavisie perfect bij ons past.

Daarnaast is onze ideale kandidaat naar alle waarschijnlijkheid:

  • Een resultaatgerichte HBO’er met ervaring in de commerciële sector. Iemand die door de juiste vragen te blijven stellen, in staat is de inkoop- en de verkoopforecast naadloos op elkaar te laten aansluiten.
  • Een expert in het bruikbaar vertalen van data. Iemand die informatie verzamelt, de relevantie van informatie beoordeelt en zelfstandig tot een analyse van de probleemsituatie komt.
  • Een zelforganiserend persoon die graag in de lead wil zijn. Iemand die denkt in kansen en mogelijkheden en zich niet laat leiden door bedreigingen of beperkingen. Bij jou is het glas altijd halfvol.
  • Een vrolijke, spontane business analyst die met beide benen op de grond staat. Feedback zie jij niet als persoonlijke kritiek; je ziet het als kans om jezelf verder te ontwikkelen.

Herken jij jezelf in bovengenoemde punten? Dan zou jij zomaar eens onze nieuwe business analyst kunnen zijn.

Met wie en voor wie werk je?

Bij Kruitbosch werken we met zo’n 200 mensen aan het meest hippe lifestyle fietsenmerk van Nederland. Alle fietsenretailers willen onze merken in hun assortiment. En dat is niet zo gek, toch? Als business analyst zal je voornamelijk contact hebben met salesmanagers, productmanagers, mensen van de marketing en de interne accountmanager. In ons prachtige pand aan de A28 hebben we flexibele werkplekken. Geen vaste bureaus, geen eilandjes. Je ervaart bij ons echt het samen-gevoel. 

Ben jij enthousiast geworden en ben je nieuwsgierig naar wat we jou allemaal te bieden hebben? Lees hieronder dan snel nog even verder over deze unieke functie.

Wat doe je zoal tijdens een werkdag?

  • Je analyseert complexe vraagstukken en vertaalt deze door naar efficiënte oplossingen.
  • Je doet innovatie- of verbetervoorstellen voor de organisatie en regisseert de uitvoering ervan. Denk hierbij aan voorraadadvies of een inkoopvoorstel op basis van data (en niet emotie).
  • Je ontwikkelt dashboards voor de aansturing van sales en bespreekt trends en ontwikkelingen met het sales management. Hierdoor weet de buitendienstmedewerker exact welk assortiment het beste bij welke retailer past. Amsterdam is immers geen Enschede.
  • Jij koppelt salesdata en marketinganalyses aan elkaar. Jij meet hoe succesvol initiatieven als verkoopacties en nieuwsbrieven zijn en stelt acties voor om de conversie en omzet te verhogen.

Dit krijg je van ons

  • Als business analyst heb je alle ruimte, mogelijkheden en vrijheid om jezelf verder te ontwikkelen. We investeren in je ontwikkeling en bieden alle ruimte voor het bezoeken van congressen en het volgen van trainingen.
  • Je werkt voor hét hippe lifestyle fietsenmerk van Nederland dat al menig award in de wacht heeft gesleept.
  • Een marktconform salaris.
  • Een premievrije pensioenregeling.
  • Een baan voor minimaal 32 en maximaal 40 uur per week.
  • Een werkplek voor gezellige en inspirerende collega’s.

Ben jij helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature en wil jij werken bij hét familiebedrijf dat de fiets emotie gaf? Heb jij de kennis, vaardigheden en drive die we zoeken? Twijfel dan niet en solliciteer bij ons als business analyst. Tijdens de sollicitatieprocedure wordt gebruik gemaakt van een Persoonlijkheidsvragenlijst van PAPI. Voor vragen over de functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Natascha Zoer (consultant Effectus-HR) op telefoonnummer 06-12554213. Solliciteren kan via deze link.

Acquisitie

Kruitbosch en Effectus-HR werken bewust en vol vertrouwen samen aan het invullen van deze vacature. Dat is de reden dat Effectus-HR exclusiviteit voor deze vacature heeft gekregen. Gezien hun vervullingsgraad van 93% zijn we er van overtuigd dat ook voor deze vacature een meer dan geschikte kandidaat wordt gevonden. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet nodig en ook niet gewenst.

Arjan ten Klooster

Als accountmanager ervaar ik bij Kruitbosch veel diversiteit in mijn werkzaamheden en heb ik veel vrijheid. Het allerleukste vind ik dat ik klanten blij kan maken. Samen met hen kan ik werken naar een mooi resultaat.

Arjan ten Klooster, Accountmanager
Arjan ten Klooster