Online marketeer

32 - 40 uur
HBO
Zwolle

Rijdend naar huis na een lekker weekendje Maastricht, gaat er ineens een rood lampje op je dashboard branden. Er zit niks anders op dan je auto langs de kant te zetten en de wegenwacht te bellen. Balen! Aan de andere kant: wel fijn zo’n dashboard die meteen laat weten wanneer je moet ingrijpen.

Je ziet een mooie parallel met het dashboard dat jij samen met de BI developer hebt gebouwd. Het geeft jou direct inzicht in de KPI’s. Nu de consument ook online een fiets of dienst bij Kruitbosch kan afnemen, is het waardevol dat jullie dashboard realtime inzicht geeft in bijvoorbeeld de prestaties van kanalen en het bouncepercentage. Time for action: Jij vertelt de merkstrateeg op welk kanaal je op welk moment bij de consument aanwezig moet zijn, waardoor de conversieratio zal stijgen. Je legt haarfijn en overtuigend uit met welke investering de verkoop zal gaan toenemen.

Terug naar je auto. Deze is door de hulpdiensten keurig naar een garage gebracht. ’s Ochtends stap je enthousiast op je e-bike naar je werk; deze laat je niét in de steek. Je bent nu 3 maanden werkzaam bij Kruitbosch, en wat zit je goed op je plek. Je krijgt als online marketeer de ruimte, vrijheid en verantwoordelijkheid waarnaar je zo op zoek was.

We zullen ons eerst even voorstellen:

Wij zijn Kruitbosch, een betrokken en resultaatgericht familiebedrijf uit Zwolle. Wij maken fietsen: van gave fietsen voor de forens tot praktische family e-bikes. Daarnaast hebben we een zeer groot aanbod van fietsgerelateerde onderdelen en accessoires. Zo maken wij van iets alledaags als een fiets, iets heel bijzonders. Wat ooit begon als een lokale grossierderij is inmiddels uitgegroeid tot een servicegerichte groothandel en retailpartner in fietsen, onderdelen en accessoires voor fietsspeciaalzaken in Nederland en België.

Je bent ongetwijfeld onze merken eens tegengekomen: Alpina voor kinderen en Cortina voor jongeren, jongvolwassenen en eigentijdse volwassenen. Achter deze merken zit een krachtige, wendbare en een tikkeltje eigenwijze organisatie die betrokken, betrouwbaar en dynamisch in de wedstrijd zit. Als merk groeien wij al 10 jaar en inmiddels behoren wij tot de top 3 van Nederland. Wij zijn Kruitbosch en daar zijn we trots op!

Wie zoeken wij?

Om kwalitatief goed verkeer naar onze website te krijgen zijn we op zoek naar een online marketeer. Een resultaatgerichte specialist die de merkstrategie kan vertalen naar de onlinemarketingstrategie. Iemand die vanuit een commerciële drive zorgt voor de juiste mix van advertentiekanalen en maximaal resultaat nastreeft. Maar ook iemand die houdt van uitdaging, stevig in zijn/haar schoenen staat en op zoek is naar een functie die nog volledig gevormd moet worden en naar eigen inzicht in te vullen is. Als digital advertising specialist voel jij je comfortabel bij deze verantwoordelijkheid.

Als online marketeer:

  • Ben je expert op het gebied van performance marketing, social media marketing en online advertising.
  • Heb jij een belangrijke rol in de volgende stap die wij gaan zetten. Er komen veel nieuwe e-bikes voor andere doelgroepen die perfect moeten aansluiten bij de behoefte. Jij gaat met jouw visie Cortina helpen om online klanten te identificeren, juist te benaderen en te laten converteren.
  • Maak je samen met de BI developer een dashboard op basis waarvan jij beslissingen kan nemen en anderen in de organisatie meeneemt in de voortgang.
  • Draag je bij aan de online bekendheid bij onze doelgroep. Hiermee help je ons dealernetwerk om eenvoudiger Cortina fietsen te verkopen door de vraag online te creëren.
  • Denk jij in klantreizen, zowel online als offline. Jij volgt het klantgedrag en weet precies aan welke knoppen je kan draaien voor maximale impact.
  • Ben je verantwoordelijk voor de formulering en implementatie van de onlinemarketingstrategie van Cortina en Alpina, en de hieruit volgende online-campagnekalender.
  • Beheers je programma’s als Google Analytics en datastudio volledig en heb je ervaring met A-B testing, web analytics en conversieoptimalisatie.

We zijn natuurlijk vooral op zoek naar een online marketeer die qua karakter, motivatie en digital-visie perfect bij ons past. Daarnaast is onze ideale kandidaat naar alle waarschijnlijkheid:

  • Iemand die minimaal 5 jaar werkzaam is geweest bij een A-merk, digitaal platform of online marketingbureau. En iemand die door continue bijscholing op de hoogte is van alle laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
  • Een resultaatgerichte pionier die nieuwe middelen durft in te zetten als dat het resultaat ten goede komt. Geen gebaande paden, jij bepaalt het pad.
  • Een zelfstarter die geen duwtje nodig heeft. Je bent gretig, proactief en bovenal een professional.
  • Een sociaal en ondernemend persoon die zowel individueel als in teamverband een echte bijdrage levert aan de ontwikkeling van ons salesteam. Jij weet collega’s op een positieve manier uit te dagen.

Herken jij jezelf in bovengenoemde punten? Dan zou jij zomaar eens onze nieuwe online marketeer kunnen zijn.

Met wie en voor wie werk je?

In totaal werken we met zo’n 200 mensen bij Kruitbosch. Onze organisatie kent 3 kolommen; ontwikkeling, commercie en operations. Commercie is sinds kort onderverdeeld in B2B en B2C. B2C is relatief nieuw binnen Kruitbosch en zit nog in de opbouwfase. Als online marketeer val jij onder de B2C channel manager en zul je veelvuldig contact hebben met de merkstrategen van Cortina en Alpina en met de marketingcollega’s van B2B. Daarnaast neem je deel aan projectgroepen en schakel je met externe bureaus. In ons prachtige pand aan de A28 hebben we flexibele werkplekken. Geen vaste bureaus dus en geen eilandjes. Bij ons ervaar je echt het samen-gevoel, ook als je vanuit huis werkt.

Ben jij enthousiast geworden en nieuwsgierig naar wat we jou allemaal te bieden hebben? Lees hieronder dan snel nog even verder over deze unieke functie.

Wat doe je zoal tijdens een werkdag?

  • Je zorgt ervoor dat we nog meer komen te weten van klanten en potentiële klanten. Met die informatie weet jij latente behoeften om te zetten naar een gevoel van ‘ik wil die Cortina-fiets in die kleur en met die accu’.
  • Je bent volledig verantwoordelijk voor de onlinemarketingstrategie van de fietsenmerken Cortina en Alpina.
  • Met het commerciële team, bestaande uit onder andere een merkstrateeg en B2B-marketeer, bespreek je lopende campagnes.
  • Je optimaliseert lopende Google Ads.
  • Je ademt online marketing en weet jezelf zowel intern als extern als specialist te positioneren.

Dit krijg je van ons

  • Als online marketeer heb je alle ruimte, mogelijkheden en vrijheid om jezelf verder te ontwikkelen. We investeren in je ontwikkeling en bieden alle ruimte voor bijvoorbeeld het volgen van webinars en trainingen.
  • Een marktconform salaris. Jouw kennis en expertise zijn bepalend voor de inschaling van jouw salaris.
    Een premievrije pensioenregeling.
  • Een baan voor 40 uur per week, maar 32 of 36 uur is ook bespreekbaar.
  • Een werkplek met gezellige en inspirerende collega’s. En gezellige (virtuele) vrijdagmiddagborrels.

Ben jij helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature en wil jij werken bij hét familiebedrijf dat de fiets emotie geeft? Heb jij de kennis, vaardigheden en drive die we zoeken? Twijfel dan niet en solliciteer bij ons als online marketeer via deze website. Tijdens de sollicitatieprocedure wordt gebruik gemaakt van een persoonlijkheidsanalyse van DISC. Voor vragen over de functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Natascha Zoer (consultant Effectus-HR) op telefoonnummer 06-12554213.

Acquisitie

Kruitbosch en Effectus-HR werken bewust en vol vertrouwen samen aan het invullen van deze vacature. Dat is de reden dat Effectus-HR exclusiviteit voor deze vacature heeft gekregen. Gezien hun vervullingsgraad van 93% zijn we ervan overtuigd dat ook voor deze vacature een meer dan geschikte kandidaat wordt gevonden. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet nodig en ook niet gewenst.