Digital Marketing Professional

32-40 uur
HBO
Zwolle

Cortina fietsen - 2e/3e carrièrestap - HBO

Functieomschrijving
In deze rol maak je deel uit van een team bestaande uit 10 collega’s die samen zorgen voor de branding en positionering van de Kruitbosch merken, met het accent op Cortina en Alpina. Jij bent verantwoordelijk voor de online marketing in de volledige breedte.

Je zet online campagnes op, zowel voor Google Adwords als voor diverse social media. Je richt de campagnes in, verdeelt budgetten, start ze op en bewaakt en update deze gedurende de looptijd. Tevens zet je SEO, display bannering, video bannering en andere technieken in voor het optimaliseren van de vindbaarheid van de website en het genereren van meer traffic. Je analyseert resultaten en verwerkt deze in rapportages m.b.v. onder andere Google Analytics en Google Trends. Je signaleert en bespreekt opvallendheden met collega’s van andere afdelingen. Vervolgens implementeer je zelf eventuele aanpassingen, nieuwe campagnes of landingspagina’s.

Met betrekking tot de verschillende websites van Kruitbosch ben je verantwoordelijk voor het bepalen van de visie en doorontwikkeling. Je zet de grote lijnen uit, signaleert pijnpunten en schakelt vervolgens met collega’s om de websites technisch, tekstueel en visueel in te richten en te onderhouden.

Ook speel je een belangrijke rol als business owner van de Kruitbosch Portal, het bestelsysteem voor dealers, en draag je bij aan de doorontwikkeling ervan.

Tot slot ondersteun je de BtB-marketeer met specifieke online vraagstukken van dealers en ben je het marketing-aanspreekpunt voor enkele grote online dealers in de markt. Samen met hen werk je aan een plan om zowel de marketing van de Kruitbosch merken als de marketing van de dealer zelf op elkaar af te stemmen en elkaar daarin te versterken.

Functie-eisen
Je hebt een afgeronde HBO en/of academische opleiding en aantoonbare ervaring als online marketeer, bij voorkeur in de retailwereld of bij een marketingbureau. Ervaring met het werken volgens de scrum-methode is een pre. Op het gebied van online marketingtools beschik je over de nieuwste kennis.

Persoonskenmerken
Je vindt het leuk om in de volledige breedte met online marketing bezig te zijn. Je doet je werk op een planmatige, doelgerichte en gestructureerde wijze, hebt een pragmatische en ‘hands on’ mentaliteit en houdt ervan om zaken tot op de bodem uit te zoeken. Hierdoor kom je met goed onderbouwde en praktisch uitvoerbare voorstellen.

Vanzelfsprekend ben je analytisch sterk en krijg je energie van het doorgronden van data. Je vindt het leuk om je met details bezig te houden. Tegelijkertijd ben je in staat om het overzicht te houden over alle marketingactiviteiten om de strategische doelen voor ogen te houden. Je bent een zelfstarter, durft initiatief te nemen, maar bent ook een fijne collega om mee samen te werken. 

Als het gaat over online marketingtools, wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en zorg je ervoor dat jij deze technieken beheerst.

Interesse
Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier.

Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via onze site www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen.

Het combineren van creativiteit met de juiste data om zo de klant het beste te ondersteunen: dat vind ik nou echt leuk. Bij Kruitbosch mag ik deze interesses inzetten als B2b Marketeer fietsonderdelen en –accessoires. Van geautomatiseerde e-mailmarketing tot het creëren van een fysieke folder, als marketeer bij Kruitbosch heb je een dynamische baan.

Caroline de Mots, Marketeer – Parts & Retail