Category manager Exclusieve merken

32 - 40 uur
HBO
Zwolle

“Commercie en fietstechniek als passie” – klantgericht – Zwolle

Word jij dé ambassadeur van onze exclusieve onderdelen en accessoire merken? Weet jij collega’s, dealers en potentiële klanten te overtuigen van de kwaliteit van deze merken?

Kruitbosch; een betrokken en resultaatgericht familiebedrijf uit Zwolle. Wij maken allerlei soorten fietsen: van kinderfietsen voor alle leeftijden, gave fietsen voor de forens tot praktische family e-bikes. Daarnaast hebben we als leverancier een zeer groot aanbod van fiets gerelateerde onderdelen en accessoires waaronder exclusieve merken als Praxis, FLR, Topeak en Ergon. Zo maken wij van iets alledaags als een fiets, een bijzonder concept wat perfect aansluit bij de doelgroep!

Wij zijn Kruitbosch en daar zijn we trots op!

Waarom jij een (Kruit)Boss wordt

In deze afwisselende rol werk je in het Parts Development team. Het team bestaat uit drie andere Category Managers, een content marketeer en een teamleider. Als Category Manager stel je een consument gedreven assortiment op en zorg je ervoor dat andere afdelingen van Kruitbosch én klanten en consumenten hier goed van op de hoogte zijn. Ook bedenk je samen met de marketeer campagnes voor de verschillende merken en producten in jouw assortiment. Als Category Manager ben je de spin in het web! Je hebt contact met allerlei afdelingen binnen Kruitbosch om er voor te zorgen dat jouw merken maximaal succes hebben.

Achter onze merken en producten zit een krachtige, wendbare en een tikkeltje eigenwijze organisatie die betrokken, betrouwbaar en dynamisch in de wedstrijd zit. We zijn 100% toegewijd aan onze klanten, onze partners en elkaar. Ben jij de betrokken collega die wij zoeken?

Wat ga jij doen?

Je begint de dag met een blik op de cijfers. Welke van je merken zitten in de groei? Hoe staat het met het voorraadniveau? Zijn de prijzen genoeg concurrerend ten opzichte van andere merken? Je handelt direct en voert de benodigde acties uit of vraagt collega’s deze te doen. Om negen uur neem je deel aan de weekstart van je team. Samen met je teamgenoten bespreek je je voornaamste successen, uitdagingen en concrete plannen.

Later in de ochtend staat een gesprek gepland met een nieuwe Italiaanse leverancier. Twee weken geleden heb je namelijk deze leverancier gesproken voor unieke accessoires die niet mogen ontbreken in jouw productgroep. Je bereidt een korte presentatie voor met daarin hetgeen Kruitbosch kan bieden en hoe je samen succesvol kan zijn. De prijsstelling is wel een thema. Je hebt namelijk online gezien dat de prijsconcurrentie hevig is op deze accessoires. Daarom zal je samen met de supply chain planner scherp dienen te krijgen welke toegevoegde waarde jullie kunnen leveren en waar nog ruimte in de prijs zit.

Aan het begin van de middag staat een meeting met de content marketeer op de planning. Je gaat starten met een nieuwe productlijn en hiervoor heb je een plan van aanpak gemaakt welke je graag wilt delen. Welke eigenschappen gaan we uitlichten? Hoe worden de producten online gepresenteerd? Welke content van de leverancier kunnen we gebruiken? Samen verdeel je de taken om eind van de week een mooi nieuw assortiment te lanceren.

In de middag bespreek je met de klantenservice verbeterpunten voor een categorie. Je hebt klantvragen geanalyseerd en ziet veel dezelfde vragen binnenkomen welke je graag wilt tackelen door het toevoegen van de juiste informatie. Je weet immers dat de juiste productinformatie zorgt voor een betere klantreis en daarmee een hogere conversie.

Aan het eind van de dag schrijf je nog een plan van aanpak voor margeoptimalisatie binnen een productlijn en bespreek je de kansen met de controller die hier altijd voor in is. Morgen weer een dag! Andere werkzaamheden zijn:

  • dragen van verantwoordelijkheid voor het assortiment van jouw merken en productgroep(en) en de presentatie daarvan;
  • opzetten van een strategisch plan voor jouw merken voor de komende drie jaar;
  • het analyseren van klantgedrag, markt- en verkoopdata en draag je daarmee bij aan het succes van het team en de organisatie;
  • zoeken naar interessante nieuwe merken/producten en onderneem je de benodigde acties om deze in te kopen;
  • het hebben van een scherp oog voor commerciële kansen en innovatie;
  • samen met je collega’s verantwoording nemen voor een optimale presentatie van de merken en producten op onze dealerportal;
  • het bouwen van een goede relatie met verschillende stakeholders binnen de organisatie om samen succesvol te zijn;
  • fungeren als aanspreekpunt en sparringpartner voor marketing, klantenservice, logistiek en andere betrokkenen omtrent jouw merken en producten;
  • onderhandelen met nieuwe en bestaande leveranciers over inkoop, acties en afspraken omtrent levering en retouren.

Dit maakt Kruitbosch leuk!

In totaal werken we met zo’n 200 mensen aan de verdere groei van onze merken en groothandelsactiviteiten in Nederland en België. We zijn een dynamisch en divers team wat houdt van een uitdaging. In ons prachtige pand aan de A28 hebben we flexibele werkplekken; geen vaste bureaus en geen eilandjes. Bij ons ervaar je echt het samen-gevoel, ook als je vanuit huis werkt.

Daarnaast bieden wij:

  • Veel zelfstandigheid en flexibiliteit;
  • Een uitdagende baan waarbij geen dag hetzelfde is;
  • Werken met en aan gave merken en producten in een internationaal speelveld;
  • Ruim voldoende ontwikkelmogelijkheden;
  • Een premievrije pensioenregeling;
  • Maar ook: waardering, gezelligheid, ruimte voor initiatief en hele leuke collega’s!

Past dit bij jou? En heb je verder... 

  • Een afgeronde HBO opleiding;
  • Minimaal drie jaar relevante ervaring binnen category management van consumentenproducten in een (retail) online omgeving, ervaring binnen de fietsbranche is een pré;
  • Een passie voor en kennis van fietsen;
  • Goede communicatieve vaardigheden, waardoor je in staat bent om met uiteenlopende typen mensen samen te werken – zowel binnen de organisatie als daarbuiten;
  • De skills om het overzicht te bewaren en weet daarbij de details niet uit het oog te verliezen;
  • Een sterk analytisch vermogen en ben je zeer nauwkeurig;
  • Een conceptueel denkvermogen;
  • Geen probleem met het spreken en schrijven van de Engelse taal.

Dan zijn wij razend benieuwd naar jou! Geef ons tenminste één goede reden waarom wij jou moeten uitnodigen. Stuur dit, aangevuld met je CV, naar werkenbij@kruitbosch.nl t.a.v. Annita of vul onderstaand formulier in.

Sollicitatieproces

Solliciteren

Vragen over de vacature?

Neem contact op met Annita Datema.
annita.datema@kruitbosch.nl

Vragen over de vacature?