Honderdste Cross Retail klant een feit!

Op woensdag 4 februari heeft Kruitbosch de honderdste Cross Retail klant mogen verwelkomen: Van Son 2 wielers in Den Haag.  Natuurlijk een mooie mijlpaal om bij stil te staan.

Cross Retail is een concept dat bedacht is door i-Aspect en dat exclusief door Kruitbosch in de markt wordt gezet. Het is een krachtenbundeling van website, webshop en winkel. Wanneer een klant in de winkel geïnteresseerd is in een bepaald product dat niet meer voorradig is, kan de dealer het direct online bestellen bij Kruitbosch. De klant krijgt het product de volgende dag al geleverd, maar betaalt gewoon bij de dealer. Kruitbosch verstuurt het namens de dealer naar de klant.

Toekomst voor retail
"Daarmee kan je dus eenvoudig het 'nee verkopen' in de winkel terugdringen en je voorkomt dat klanten op internet gaan zoeken en het ergens anders kopen," licht Dave van Schaik van i-Aspect toe. De koppeling is sinds een half jaar operationeel en vele ondernemers werken er al mee. "Tijdens het Bike Event hebben we veel leads geschreven, dus het aantal gebruikers zal snel toenemen. Dit is de toekomst voor retail in Nederland. Voorraad kost geld en banken willen daar niet in investeren. Dat is dan een ideale oplossing."

“Webshop als tweede voordeur”
In de december editie van Tweewieler kwam John van de Reijt, ook een Cross Retail klant, aan het woord. Hij gaf ook aan dat de webshop voor hen een tweede voordeur is. “Wat klanten op de site ervaren moet terugkomen op de winkelvloer en vice versa. En met dezelfde hoge servicegraad.

DST een belangrijke factor
Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche (DST) is voor Cross Retail een belangrijke factor. DST wordt gekoppeld aan Cross Retail en het voordeel daarbij is dat de dealer dan ook alle fietsen waar hij  dealer van is op zijn website krijgt.

Doorontwikkelen
Jolien Mars is Cross Retail Specialist bij Kruitbosch. Zij is volledig gericht op de werving van nieuwe ondernemers en de begeleiding van bestaande ondernemers, die al met Cross Retail werken. “Het is niet iets wat je er even bij doet. Het is een onderdeel van je zaak dat alle aandacht verdient,“ aldus Mars. Toen zij begon heeft ze een rondvraag gedaan naar de eerste ervaringen die dealers met Cross Retail opgedaan hebben. "Aan de hand daarvan heb ik een rapport gemaakt en zijn we het gaan doorontwikkelen. We geven ook trainingen aan dealers bij ons in Zwolle, zodat ze meer rendement uit hun website en winkel kunnen halen."

dinsdag 10 februari 2015