MANAGER SERVICE, KWALITEIT & RETOURZENDINGEN

‘fietsen is fashion’ - communicatief - procesmatig

Functieomschrijving

In deze uitdagende en afwisselende functie ben je verantwoordelijk voor de aansturing en optimalisering van de afdeling service, kwaliteit en retourzendingen (8 FTE). Binnen deze afdeling is een werkplaats waar de complexere reparaties worden uitgevoerd aan de fietsen van Cortina en Alpina en aan accu’s van e-bikes. In de ruimte ernaast worden de retourzendingen en garantievragen behandeld. Deze zendingen komen via de dealers bij Kruitbosch, daar wordt de reden van retour gecontroleerd en vervolgens wordt het teruggestuurd naar de betreffende leverancier. Er worden tevens audits en kwaliteitscontroles met betrekking tot fietsen uitgevoerd op de afdeling. Jij hebt hierin een coördinerende, initiërende en sturende rol en bent op de hoogte van de kwaliteitsnormen en voorwaarden.

Uiteraard staan de klanten centraal en richt jij je afdeling en de bijbehorende processen zo in dat de efficiëntie, klantgerichtheid en kwaliteit van de producten zal worden verbeterd. Je brengt structuur aan in de werkwijzen, zorgt voor overzicht over de binnenkomende en uitgaande retourzendingen en maakt planningen van de werkzaamheden. Je analyseert informatie uit kwaliteitscontroles, klachten en reparaties en vertaalt jouw conclusies naar rapportages en concrete voorstellen voor productoptimalisatie, die de productmanager vervolgens bespreekt met de betreffende leverancier. In overleg met klantenservice, account- en productmanagers implementeer en integreer je wijzigingen in bestaande processen, systemen en retourstromen. Zo zorg je er onder andere voor dat de doorlooptijd wordt verbeterd en dat zowel dealers als leveranciers beter geïnformeerd worden over de status van een retourzending. Daarnaast werk je de regelgeving en richtlijnen, bijvoorbeeld rondom accu’s, uit en zorg je ervoor dat deze worden toegepast. Je bent veel aanwezig op de werkvloer en zo nodig werk je daar hands-on mee.

Er komen zowel telefonisch als per mail veel vragen binnen over de kwaliteit, garantie en retourzendingen. Jij komt met de dealer of leverancier op een samenwerkingsgerichte manier tot een oplossing, waarbij je sensitief en klantgericht blijft, maar zo nodig ook duidelijk kan zijn. Je bent altijd op zoek naar mogelijkheden om de processen efficiënter te laten verlopen en de communicatie met en dienstverlening richting de klant te verbeteren. Je geeft jouw team op een coachende en stimulerende wijze leiding, waarbij je hen motiveert om hun kennis in te zetten en hun talenten te ontwikkelen. 

Functie-eisen

Je hebt HBO werk- en denkniveau en ervaring in een coördinerende functie binnen een  klantenservice of magazijn. Ervaring met Lean-projecten is een pre. Je hebt affiniteit met fietsen. De functie is voor minimaal 32 uur. 

Persoonskenmerken

Je hebt een dienstverlenende instelling met een commerciële inslag, waarbij je de klant steeds centraal stelt. Je hebt een goed ontwikkeld abstractieniveau, waardoor je snel in staat bent de consequenties van wijzigingen in processen, klant- en leveranciers-afspraken en planningen te doorzien. Tegelijkertijd ben je ook een verbinder, een op de relatie gerichte persoon waardoor je op prettige wijze communiceert met dealers, leveranciers en collega’s en zaken voor elkaar weet te krijgen. Jouw benadering is samenwerkingsgericht met de nodige stijlflexibiliteit om te communiceren met verschillende menstypes en opleidingsniveaus.

Je hebt een proactieve en resultaatgerichte manier van werken en weet van doorpakken.

Over alle verschillende zaken die lopen heb jij het overzicht. Je ziet de grote lijnen, kunt verbanden leggen, risico’s inschatten en vooruitdenken en verliest daarbij belangrijke details niet uit het oog. Je hebt een proces- en projectmatige manier van denken, gericht op verbetering en optimalisatie en je vindt het leuk om structuur in processen aan te brengen en knelpunten op te lossen.  

Je bent een natuurlijk leider die op een motiverende, inspirerende en coachende wijze leiding geeft aan jouw team. Je vindt het belangrijk dat je mensen zich ontwikkelen en werken vanuit hun kracht. Je vindt het leuk om een zelfstandige en verantwoordelijke rol te hebben in een dynamische, technische omgeving. 

Interesse

Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier.

Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via onze site www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen.