Bron: MarketingTribune, nr. 6 - 27 maart 2018

Kruitbosch, eigenaar van Cortina- en Alpina-fietsen, beleefde een recordomzet in 2017. Ruim tien jaar geleden is het bedrijf met Cortina gestart in een overvolle markt. Dankzij duidelijke keuzes staat het merk nu op plek 23 van de stadsfietsenmarkt in Nederland met 100.000 verkochte fietsen per jaar. In gesprek met Chantal Groot Kormelink, manager marketing & communicatie Kruitbosch en Anne-Tjitske Mulder, marketingspecialist voor Cortina en Alpina, over de opkomst van een sterk merk in de fietsenmarkt.

De fietsenmarkt zit weer in de versnelling. Het aantal verkochte fietsen is in 2017 voor het eerst in jaren gestegen. Vorig jaar werden er 957.000 fietsen verkocht, een stijging van 3,2 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Bovendien is met 294.000 exemplaren bijna één op de drie verkochte fietsen een elektrische, blijkt uit cijfers van Rai Vereniging en Bovag na een steekproefonderzoek van onderzoeksbureau GfK.

Lees verder >

vrijdag 6 april 2018